sábado, 24 de abril de 2021

Dinamika: GURE BIZITZA POTE BATEAN

 Dinamika 1: BALIOEN GLOBOA

Jolas honek balioak erakusten dizkie haurrei, gainera dibertigarria da eta haien irudimena sustatzen du. Koloretako globoak eta papertxoak baino ez dituzu behar. Papertxo bakoitzean, jarduera bat jar dezakezu, hala nola balio baten adibide bat ematea, balio bat sinbolizatzen duen zerbait marraztea (bi haur eskutik helduta laguntasunaren sinbolo gisa). Gero besteei paperean ageri den balioa mimikaz ulertaraztea saiatu beharko dute. Segidan ikas dezaketen zenbait balio:

-          bi haur eskutik helduta laguntasunaren sinbolo gisa.

-          Haur batek besteari bere jolasa utzi eskuzabaltasunaren sinbolo gisa.

-         


Papertxoak prest dituzunean, sartu papertxo bana puxika bakoitzean eta puztu. Ume bakoitza bere tokian eserita egon daiteke lasai asko. Hezitzailek musika jarri eta globoa gelatik mugituko da neska-mutilek kontuz bultzatuta. Musika gelditzen denean, puxika duen ikasleak hartu eta hautsi egin beharko du eta paperean agertzen den jarduera mimikaz egin, bere lagunek asmatzen duten arte. Asko dibertituko dira eta maitasuna, talde-lana eta lankidetza zer diren ikasiko dute.

Dinamika 2: GOGOETA EGITEKO BERRIAK

Helburua: taldearen espiritu kritikoa elikatzea eta baloreak lantzea.

Denbora: Saio bat.

Tokia: Gela.

Beharrezko materialak: egunkari digitalak.

Jarraitu beharreko urratsak:

Taldeko bideratzaileak arrazismoarekin, animalien torturarekin, gerrarekin edo indarkeriarekin, droga-trafikoarekin, eskola-absentismoarekin, bullying-arekin eta abarrekin lotutako albisteak bilatzea eskatuko die ikasleei (ordenagailuz egin dezakete egunkari digitaletan begiratuta).

Albisteak denon artean irakurtzen dira eta galdera hauei erantzuten zaie: zer? nor? noiz? nola? eta zergatik?

Galderei erantzun ondoren, gaiari buruz hausnartzen da, eta giro egokia sortzen da, mutilek beren iritzia eman eta beren ikuspuntua lagunekin parteka dezaten, zer iritzi duten argudiatuz eta.


Dinamika 3: BALOREEN ENKANTEA

https://elcasopablo.com/2017/07/25/subasta-de-valores/

Helburuak: Bere bizitzako balio-eskalaz jabetzea eta partekatzea. Lehenesten ikastea. Estrategiak aplikatu.

Garapena:

Lehenik, enkantean jarriko ditugun “produktuen” zerrenda emango diegu.

Produktuen zerrenda:

 

1.- Notetan beti bikain egotea

2.- Munduko ingurumen-arazoak konpontzea

3.- Egun bat pasatu zure aktore gogokoenarekin

4.- Bizitza osorako osasun ona izatea

5.-Munduko pertsonarik erakargarriena izatea

6.- Nahi duzun guztia jan ahal izatea urtebetez, gizendu gabe

7.- Opor ezin hobeak gurasoentzat

8.- Supermerkatu bat erosteko 20 orga doan eraman ahal izatea

9.-Herrialdeko gobernuburu izatea urtebetez

10.- Munduaren inguruko bidaia

11.- Bizitza osorako lagun bat izatea

12.- Guztiontzako etxea eta eskola

13.- Jolas areto bat zuretzat

14.- 150 urte bizitzea

 

Eta ikasle bakoitzari eskatzen diogu 1etik 10era zerrendatzeko, produktu horri ematen dioten lehentasunaren arabera. Interesgarria litzateke, pertsona bakoitzak bere lehen hiru aukerak konpartitzea gelaren aurrean.

Gero, taldean jarrita (launaka adibidez), “produktuekiko” lehentasunak zehaztu behar dituzte. Produktu bakarra dagoenez enkante batean, puntu gehien jartzen duen taldeak irabaziko du.

Talde bakoitzari 1.000 puntu emango zaizkio enkanterako.

Lote bakoitza 5 puntutan hasten da, eta puja 5en multiploekin baino ezin da handitu.

“Produktu” bat esleitzean, zein taldek eramango duen eta zenbat puntu gastatu diren adieraziko da.

Hori azaldu ondoren, dinamizatzaileak enkantea egingo du, eta “produktu” bakoitza zerrendan agertzen den ordenan eskainiko du.

 Produktu bat inork erosten ez badu, “gorde” egingo dugu, eta hurrengoekin jarraituko dugu.

Enkantea amaitutakoan, talde bakoitzak “produktuak” lortu dituela ikusiko dugu, eta dinamika horretatik atera duguna ebaluatu eta hausnartuko dugu:

1.- Nor geratu zen lehenengo dirurik gabe? Zergatik uste duzu dirurik gabe hain azkar geratu zirela?

2.- Nori sobratu zitzaion dirua edo nori bururatu zitzaion azkena? Zergatik gorde zuten denbora gehiago dirua?

3.- Zer gauza erosi zituzten lehenbizi? Zergatik?

4.- Zein produkturen truke ordaindu zuten gehiago? Zergatik?

5.- Zer produkturen truke ordaindu zuten gutxiago? Zergatik?

6.- Zer sentitu zuten beste batek asko maite zuen “produktu” bat irabazi zionean?

7.- Zer sentitu zuten diru faltagatik erosi ezin zituzten “produktu” desiragarriak eskaintzen zirela entzutean?

8.- Dirurik ez izateagatik edo talde batek irabazi zizuelako erosi ezin izan dituzuen produktuengatik, zer eskainiko zenuke zuk erosi dituzun gauzetatik?

No hay comentarios:

Publicar un comentario

UDA POLITA IZAN!