Dinamika 1: BALIOEN GLOBOA
Jolas honek balioak erakusten
dizkie haurrei, gainera dibertigarria da eta haien irudimena sustatzen du. Koloretako
globoak eta papertxoak baino ez dituzu behar. Papertxo bakoitzean, jarduera bat
jar dezakezu, hala nola balio baten adibide bat ematea, balio bat sinbolizatzen
duen zerbait marraztea (bi haur eskutik helduta
laguntasunaren sinbolo gisa). Gero besteei paperean ageri den balioa
mimikaz ulertaraztea saiatu beharko dute. Segidan ikas dezaketen zenbait balio:
-
bi haur eskutik helduta laguntasunaren
sinbolo gisa.
-
Haur batek besteari bere jolasa utzi
eskuzabaltasunaren sinbolo gisa.
- …
Dinamika 2: GOGOETA EGITEKO BERRIAK
Helburua: taldearen espiritu kritikoa elikatzea eta
baloreak lantzea.
Denbora: Saio bat.
Tokia: Gela.
Beharrezko materialak: egunkari digitalak.
Jarraitu beharreko urratsak:
Taldeko bideratzaileak
arrazismoarekin, animalien torturarekin, gerrarekin edo indarkeriarekin,
droga-trafikoarekin, eskola-absentismoarekin, bullying-arekin eta abarrekin
lotutako albisteak bilatzea eskatuko die ikasleei (ordenagailuz egin dezakete
egunkari digitaletan begiratuta).
Albisteak denon artean irakurtzen
dira eta galdera hauei erantzuten zaie: zer? nor? noiz? nola? eta
zergatik?
Galderei erantzun ondoren, gaiari buruz hausnartzen da, eta
giro egokia sortzen da, mutilek beren iritzia eman eta beren ikuspuntua
lagunekin parteka dezaten, zer iritzi duten argudiatuz eta.
Dinamika 3: BALOREEN ENKANTEA
https://elcasopablo.com/2017/07/25/subasta-de-valores/
Helburuak: Bere bizitzako balio-eskalaz jabetzea eta
partekatzea. Lehenesten ikastea. Estrategiak aplikatu.
Garapena:
Lehenik, enkantean jarriko ditugun “produktuen” zerrenda
emango diegu.
Produktuen zerrenda:
1.- Notetan beti bikain egotea
2.- Munduko ingurumen-arazoak konpontzea
3.- Egun bat pasatu zure aktore
gogokoenarekin
4.- Bizitza osorako osasun ona izatea
5.-Munduko pertsonarik erakargarriena
izatea
6.- Nahi duzun guztia jan ahal izatea
urtebetez, gizendu gabe
7.- Opor ezin hobeak gurasoentzat
8.- Supermerkatu bat erosteko 20 orga
doan eraman ahal izatea
9.-Herrialdeko gobernuburu izatea
urtebetez
10.- Munduaren inguruko bidaia
11.- Bizitza osorako lagun bat izatea
12.- Guztiontzako etxea eta eskola
13.- Jolas areto bat zuretzat
14.- 150 urte bizitzea
Eta ikasle bakoitzari eskatzen diogu 1etik 10era zerrendatzeko,
produktu horri ematen dioten lehentasunaren arabera. Interesgarria litzateke,
pertsona bakoitzak bere lehen hiru aukerak konpartitzea gelaren aurrean.
Gero, taldean jarrita (launaka adibidez), “produktuekiko” lehentasunak zehaztu behar dituzte. Produktu bakarra dagoenez enkante batean, puntu gehien jartzen duen taldeak irabaziko du.
Talde bakoitzari 1.000 puntu emango zaizkio enkanterako.
Lote bakoitza 5 puntutan hasten da, eta puja 5en multiploekin baino ezin da handitu.
“Produktu” bat esleitzean, zein taldek eramango duen eta zenbat puntu gastatu diren adieraziko da.
Hori azaldu ondoren, dinamizatzaileak enkantea egingo du, eta “produktu” bakoitza zerrendan agertzen den ordenan eskainiko du.
Enkantea amaitutakoan, talde bakoitzak “produktuak” lortu dituela ikusiko dugu, eta dinamika horretatik atera duguna ebaluatu eta hausnartuko dugu:
1.- Nor geratu zen lehenengo dirurik gabe? Zergatik uste duzu dirurik gabe hain azkar geratu zirela?
2.- Nori sobratu zitzaion dirua edo nori bururatu zitzaion azkena?
Zergatik gorde zuten denbora gehiago dirua?
3.- Zer gauza erosi zituzten lehenbizi? Zergatik?
4.- Zein produkturen truke ordaindu zuten gehiago? Zergatik?
5.- Zer produkturen truke ordaindu zuten gutxiago? Zergatik?
6.- Zer sentitu zuten beste batek asko maite zuen “produktu” bat
irabazi zionean?
7.- Zer sentitu zuten diru faltagatik erosi ezin zituzten “produktu”
desiragarriak eskaintzen zirela entzutean?
8.- Dirurik ez izateagatik edo talde batek irabazi zizuelako erosi ezin izan dituzuen produktuengatik, zer eskainiko zenuke zuk erosi dituzun gauzetatik?
No hay comentarios:
Publicar un comentario